Blommor

Blommornas antal
1. Du är allt för mig
2. Ska vi resa bort tillsammans?
3. När får jag träffa dig igen?
4. Jag är dig tacksam
5. Jag vill göra allt för dig
6. Jag tvivlar på ditt ord
7. Jag älskar dig
8. Jag förblir dig trogen intill döden
9. Jag vill vara ensam med dig
10. Vill du gifta dig med mig?

Blommornas färger
Mörkröda blommor - Jag saknar dig
Vita blommor - Jag tror på din ärlighet och oskuld
Röda blommor - Jag räknar dagarna tills vi möts133924-19
Lila blommor - Jag önskar dig lycka och välgång i livet
Orange blommor - Jag är din trogne vän
Blå blommor - Jag vill bli intill din sida intill döden
Rosa blommor - Jag är förälskad i dig/ lovar dig trohet
Gula blommor - Du är solen i mitt liv
Bukett med röda/vita/blå blommor - Detta är ett frieri!

Rosornas färger
Röda - Kärlek, passion, respekt
Vita - Oskuldsfullhet, renhet, discretion
Korallröda - Lust, åtrå
Lila - Kärlek vid första ögonkastet
Orange - Förtrollning, fascination
Mörkrosa - Tacksamhet
Rosa - Elegans, charm, glädje
Gula - Vänlighet, glädje, svartsjuka


Kommentarer
Postat av: Christian

sweet :) allt bra? pussis

2008-10-08 @ 19:22:40
URL: http://purifyme.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0