Våra bästa år.

Då är förmiddagen avklarad. Jag brukar oftast börja mina dagar med att se på Våra bästa år. Har följt serien i sjukt många år. Jag vet att det är en dålig serie. Men man blir fast i den ändå. Och går man hemma på dagarna kan man lika gärna se det på morgonen. Det är ändå perfekt att det börjar 10.30. För då kan man kliva upp då och se det, man sover liksom inte bort hela dagen som det är lätt hänt att det blir att man gör då man inte har något speciellt att passa på morgonen.

Igår då rullade dagen på rätt bra. Hann med rätt mycket. Började med att jag åkte ner till tågstationen och mötte upp Sofia och pratade lite med henne innan hon skulle iväg med tåget till hennes syster. Det var jätteroligt att träffa henne. Sedan gick jag till arbetsförmedlingen som ligger bredvid tågstationen. Där träffade jag först jobbcoachen och vi pratade och gjorde ordning mitt Cv. Sedan så satt jag och lyssnade på ungdomsinfo, där pratade dom om vad som händer och ser på arbetsförmedlingen. Eller det blev att jag pratade rätt mycket där, hade mycket frågor och åsikter jag ville fråga om. Dom andra som var där på det där mötet måste ha tyckt jag var sjukt jobbig eller något? Men vafan frågar man inget får man inget veta. Dom hade säkert frågor dom också som dom undrade över men kanske inte vågade fråga om? Och det är inte så att jag hade tänkt vara arbetslös resten av mitt  liv. Så man måste vara på hugget och fråga ju. Efter mötet så var dom här från olika fjäll och sökte sesångsarbetare. Så jag sökte faktiskt några jobb uppe i fjällen. Så nu får man hoppas på det bästa.
Sedan igår eftermiddag/kväll då var jag nere på  IP och kollade på Norrporten arena cup. Kul att se lite fotboll.
Men vad fruktansvärt kallt det börjar bli ute på kvällarna nu. Fötterna frös hur mycket som helst.

Nu hade jag tänkt att börja rensa lite lådor och så här hemma. Det är lätt hänt att man samlar på sig för mycket.




Våra bästa år, engelsk originaltitel: Days of Our Lives, är en amerikansk såpopera som har spelats in i över 10 000 avsnitt sedan 1965. Serien visas med svensk textning i Sverige på TV 3 sedan 1997 (avsnitten från 1993). Våra bästa år utspelas i den fiktiva staden Salem. Handlingen kretsar kring de två familjerna Horton och Brady, deras vänner och fiender (bland annat familjen DiMera) och intrigerna är full av romantik, äventyr, mystik och drama.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0