Fantasiii.

Hade riktigt ont i ryggen och knät igår. Men idag är det bättre. Jag har ju problem med knät sedan jag minns inte när. Det är typ överrörligt. Så kommer alltid ha problem med det. Men vintern är värst då det är kallt ute. Sedan ryggen är de typ periodvis den gör ont. Måste verkligen bygga upp bättre muskler i ryggen. Men det är så tråkigt att träna ryggen. Jag måste även räta på ryggen mer. Gå mer rakt i ryggen. För kollade upp ryggen för typ 100 år sedann och tydligen så böjde jag ryggen på fel ställe eller vad dom sa. Men men.
Idag är det iaf mycket bättre. Så idag kan det nog bli en långpromenad med Ex Animo.
Näe nog med klagande över hur ont jag har.

Vaknade tidigt i morse. Men försökte somna om. Men det gick inte. Ex Animo var pigg. Så efter ett tag gick jag ut med han. Sedan då vi kom in så somnade han. Men jag är pigg(?) Snäll hund som drar upp mig tidigt på morgonen och sedan se till att jag är pigg så han kan somna om. Men jag älskar min Ex Animo ändå. :)
Många kanske undrar varför jag döpte han till just Prins Ex Animo(?) Kan berätta det.
Uppfödaren hade gett han ett tillfälligt namn och det var Texas. Men jag fick sedan bestämma ett eget namn på han. Då jag var och kollade på valparna första gången, så lyfte uppfödaren upp en valp i min famn och en i mammas famn. Sedan så berättade hon att den mamma hade i sin famn var den ända av alla valpar i den kullen som hade öron som hängde ner och han var den som vägde mest. Sedan så fick jag han i min famn och kände att detta är min Prins. Han var då bara 6 veckor gammal. Men jag bestämde att det är denna hund jag vill ha. Så sedan då jag kom hem då hade jag två veckor på mig att bestämma namn till han. Ifall jag nu ville ha ett annat namn än Texas till han. Så jag satt och velade mellan en massa namn. Sedan så kollade jag på internet efter ord på lation. Hittade några som jag tyckte kändes okej. Men sedan fann jag Ex Animo. Ex Animo betyder från hjärtat på latin. De fastnade jag för. Så nu heter han Prins Ex Animo. Men kallas bara Ex Animo. Ni kanske tycker det är krångligt att säga. Men man vänjer sig. Ångrar aldrig att jag valde det namnet till han.

Näe nu ska jag ta och duscha sedan så ska jag och Ex Animo gå och träffa Anna och Boba (Annas hund).


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0