Nu blev det rätt lååångt.

Nu börjar det helt klart bli alldeles för kallt. Tycker det har blivit bra mycket kallare från ena dagen till den andra. Inatt då jag tog den sista svängen ut klockan 3 med Ex Animo då mötes jag av en chock då jag öppnade ytter dörren. Det var som en vägg av kyla man gick in i. Då jag kom in och kollade på termometern då tyckte jag att den visade runt minus 29. Det kan ju stämma det. För det har ju varit bra mycket kallare på vissa andra delar av Sverige. Sedan idag vid ca halv 8 då jag tog första promenaden ut då kollade jag igen på termometern då jag kom in och då tyckte jag den visade runt minus 25. Jag förstår inte att det liksom kan bli så kallt. Inte tycker jag att det har varit såhär kallt dom andra vintrarna? Eller var det för att då man var yngre då tänkte man inte på att det var så kallt. Man lekte på ute i snön och åkte pulka och så man höll liksom värmen då.
För denna kyla det är nu finns det inte nå kläder som håller en varm(?) Näe huvva, ge oss sol men låt ändå snön vara kvar ett tag till. För nu kan man inte vistas ute en längre stund utan att alla leder i kroppen fryser fast.

Igår då var Magda hit och fikade. Det var super roligt att träffa henne igen. Det blir inte allt för ofta då hon bor i Florens. Så det blev en massa skit snack om både då tid och nu tid. :)
På kvällen gick jag hem till mamma och brorsan och åt mat. Dom hade beställt hem Bite line pizza.

I natt har det inte blivit allt för många timmars sömn. Ex Animo har om nätterna alltid fått varit i en sådan valphage (kompostgaller) för att han inte riktigt är rumt ren och jag vill inte springa runt och skura golven de första jag gör på morgonen. Men nu natten som var ville jag testa och se hur det skulle gå om han inte var inne i valphagen. Så jag bäddade åt han nedanför sängen min. Så jag la mig men Ex Animo kunde verkligen inte få någon ro. Han försökte hoppa upp i sängen och jag försökte ignorera han men då börja han gnyla. Så försökte få tyst på han. Ville inte väcka grannarna. Men till sist så gav jag han en godis vid hans bädd också hade jag läst någon stans att man kunde lägga en använd tröja där han skulle sova så han kunde känna lukten och känna sig lite trygg. Så jag gjorde de. Han blev faktiskt lite lugnare. Men jag fick typ ligga och klia han tills han somnade. Eller det kanske var jag som somnade först. Men det höll iaf några timmar. För vid halv 8 tror jag klockan var så vaknade han. Då gick vi ut. Sedan då vi kom in igen så somnade vi om på soffan.
Men hoppas natten som kommer blir bättre, att han kommer somna tidigare då. Men det gäller att ha tålamod. :)

Det blev ett rätt långt inlägg idag. Tog igen massa tid då jag inte har skrivit. :)
Nu ska jag gå ner i tvättstugan och hänga upp lite tvätt.

Ska lägga in lite bilder senare idag kanske?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0