Tiden går så fort.

Tänk nu är det snart en månad sedan man firade nyår. Tiden går så fort. Idag är det 6 veckor sedan jag hämtade hem Ex Animo. Det känns som igår. Han är 14 veckor nu. Minns då jag träffade han första gången då var han bara 6 veckor. Han var så liten. Han har växt så mycket sedan dess. Han lär sig nya saker varje dag. Nu låter det som att det 6 veckor är sjukt lång tid. Men seriöst tiden bara rusar iväg.
Åren rusar också snabbt iväg. Minns fortfarande första dagen i skolan. Man tyckte då att minst 12 år i skolan var en evighet. Att dom som var 20 var typ hur gammal som helst, värsta gubben/tanten liksom. Nu har man passerat 20 och grundskolan och gymnasie är över. 13 år i skolan är ingenting om man tänker att man nu är 21 och ska jobba fram tills man är 65. Det känns som en evighet.
Tankarna snurrar fortfarande vad man ska göra i framtiden. Liksom vad man ska jobba med och så. Vad kan jag tänka mig att jobba med?
Jag har funderingar att plugga vidare. Det finns knappt nå jobb nu. Typ dom jobb som finns de kräver utbildning eller erfarenhet. Men vad har man för utbildning och erfarenheter då man har gått ut gymnasiet? Det enda man har är ju typ praktik och sommar jobb.
Men jag tänkte chansa och söka in på en utbildning. Jag vill inte berätta vilken eller något. Det kommer jag att göra ifall jag kommer in på den utbildningen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0